AKCIJA „KURKIME APLINKĄ VAIKAMS 2017“

 

Mūsų akcija įvyko!! 

Nors lietingos dienos gąsdino, jog neleis įvykdyti akcijos, vos prašvitus rudeninei saulutei, išbėgome į lauką. Nieko nelaukę kibome į darbus: kas ravėti, kas pjauti, grėbti ar nešti. Darbo užteko visiems – ir mažiems ir dideliems! 

Labai džiaugiamės, jog prie mūsų akcijos prisijungė nemažai respublikos darželių: Vilkaviškio r. Kybartų vaikų lopšelis-darželis „Kregždutė“, Vilniaus lopšelis-darželis „Jurginėlis“, Šiaulių lopšelis-darželis „Gintarėlis“, Vilniaus lopšelis –darželis „Rytas“, Vilniaus lopšelis-darželis „Du gaideliai“, Vilniaus Salininkų lopšelis darželis,, Šiaulių lopšelis-darželis „Varpelis“, Klaipėdos Lopšelis-darželis „Versmė“, Klaipėdos Lopšelis-darželis „Volungėlė“, Radviliškio lopšelis- darželis „Žvaigždutė“, Vilniaus lopšelis-darželis „Aitvaras“, Vilniaus lopšelis-darželis „Lakštingala“, Vilniaus lopšelis-darželis  „Ąžuolas“, Kauno lopšelis-darželis „Pagrandukas“, VšĮ „Vilniaus kolegijos edukacijos centras“, Šiaulių lopšelis – darželis „ Ežerėlis“, Vilkaviškio lopšelis-darželis „Buratinas“,  Kauno lopšelis-darželis „Klumpelė“, Vilniaus lopšelis-darželis „Krivūlė“, Všį „Vaikų dvarelis“,Vilniaus r., Lindiniškių km.

Tikimės, jog laiką lauke praleidote  smagiai ir  turiningai, o išpuoselėta jūsų darželio aplinka ne tik džiugins visų akeles, bet ir kvies žaisti! 

Smagių visiems ieškojimų ir  atradimų!

Apie renginį, akcijos sumanytoja auklėtoja Goda Stonkuvienė sako: „Mini grūdinių kultūrų lauke“  vaikai kasė ir ruošė dirvą grūdų sodinimui, su auklėtojomis aptarė, kokius grūdus reikės pasėti prieš žiemą. „Daržo lysvėje“ vyko sliekų ieškojimo varžybos, o „Gamtos pojūčių kampelyje“ vaikai ruošė augalus žiemai: rovė, kasė, tvarkė, dengė. Taip pat  siūlė, ką kitais metais būtų galima pasodinti darže. Erdvėje „Augalai – pavasario šaukliai“ vaikučiai pasodino pavasarį pražystančių gėlių, o „Obelų sode“ rinko nukritusius obuolius, grėbė lapus, džiaugėsi jų spalvomis ir saulėtu rudenėjančiu oru.

Apie lauko edukacinių erdvių kūrimą plačiau rašoma straipsnyje „Lauko edukacinių erdvių pristatymas Vilniaus lopšelyje-darželyje „Pipiras“

Keletą foto akimirkų iš akcijos renginių (galerija pildoma):

Vilniaus lopšelis-darželis „Pipiras“
Vilniaus lopšelis-darželis „Pipiras“
Vilniaus lopšelis-darželis „Pipiras“
Vilniaus lopšelis-darželis „Pipiras“
Vilniaus lopšelis-darželis „Pipiras“
Vilniaus lopšelis-darželis „Pipiras“
Vilniaus lopšelis-darželis „Pipiras“
Vilniaus lopšelis-darželis „Pipiras“
Vilniaus lopšelis-darželis „Pipiras“
Vilniaus lopšelis-darželis „Pipiras“
Dovilų l/d „Kregždutė“, KLaipėdos raj.

 

Dovilų miestelyje vyko kūrybinės dirbtuvės „Saulės kopėčios, mėnulio laiptai“, tėvai,
bendruomenės atstovai, pedagogai kūrėme kopėčias. Jos puošė miestelio centrinę aikštę, o vėliau pernešėme į darželio erdves, sako pavaduotoja ugdymui Laima Sungailienė.

Dovilų lopšelis-darželis „Kregždutė“ 

 

 

 

 

 

Vilniaus lopšelis-darželis „Krivūlė“

 

  

Šiaulių l/d „Gintarėlis“

 

 

 

 

 

Pasak Vilniaus l/d „Krivūlė“ priešmokyklinio ugdymo pedagogės Laimos Norkūnienės, gamtinėje aplinkoje vaikai ugdo(-si) sveikos gyvensenos įgūdžius. Tikslingai stebėdami, prižiūrėdami augalus įgyja vertingų asmenybei savybių: darbštumą, pasitikėjimą, pastabumą, meilę gamtai, estetinį aplinkos suvokimą. 

 


Kiekvienais metais „Smalsučių“ grupės vaikai kartu su auklėtojomis ir tėveliais vykdo sveikatingumo projektus.  Šį rudenį  „Smalsučiai“  įsirengė savo sveikatingumo takelį iš vasarą per atostogas surinktų akmenukų. Labai smagu buvo nuimti savo pasėtų morkų derlių ir jas paragauti.  

Šiaulių l/d „Gintarėlis“
Šiaulių l/d „Gintarėlis“
Šiaulių l/d „Gintarėlis“
Šiaulių l/d „Ežerėlis“
Šiaulių l/d „Ežerėlis“
Šiaulių l/d „Ežerėlis“

 

 

 

 

 

 

 

 

Didžiausia įspūdį mums suteikė daržovių nuėmimas rudenį.  Vaikai kartu  su tėveliais džiaugėsi , kad užaugo didelės morkos , o moliūgų didumas nustebino !  Vaikai patys  bandė juos pakelti, bet jiems  sunkiai sekėsi, rašo Laura Zinkevičienė, Šiaulių l/d „Ežerėlis“ auklėtoja.

 


 

 

 

 

 

 

Vilniaus l/d „Jurginėlis“ vyr.auklėtoja Asta Narauskaitė dalinasi nuostabia idėja: Darželio pievoje stalius iš gamtinės medžiagos įrengė medinius rėmus audimui, o tėvai , vaikai, auklėtojos ir kiti darbuotojai, sugrįžę po atostogų, atnešė pievų, miškų, sodų augalų, kuriuos  įaudė į gobelenus.Laikui bėgant visi stebėjo, kaip lietus plauna jų spalvas, kaip saulė džiovina augalus.


Vilniaus l/d „Jurginėlis“
Vilniaus l/d „Jurginėlis“
Vilniaus l/d „Jurginėlis“
Vilniaus l/d „Jurginėlis“
Vilniaus l/d „Jurginėlis“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kauno l/d „Pagrandukas“

Kauno l/d ,,Pagrandukas” bendruomenė aktyviai prisijungė prie lopšelio-darželio aplinkos gražinimo ir kūrimo: sodinant gėles, įsirengiant vaiskrūmių labirintą, bei nuolat jį prižiūrint, – rašo įstaigos pavaduotoja Lina Norvaišienė. Dainavos seniūnija padėjo suorganizuoti darbininkus, kad greičiau vyktų pasiruošimo darbai. Pasodinom gėles ir „Žaliąjį labirintą“. Pasiskirstę darbus rovėme žoles apie krūmelius, kiti – pureno, tręšė, o dar kiti – genėjo krūmus. Įsmeigėme korteles su vaiskrūmių pavadinimais, labirintą papuošėme spalvingomis „kirmėlytėmis“ bei kitais sodo „gyventojais“.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Vilniaus l/d/ „Lakštingala“ priešmokyklinio ugdymo pedagogė  Edita Cibulskienė rašė, jog idėja  sukurti  edukacines erdves, stebėti ir pažinti vabalus bei vabzdžius darželio teritorijoje, kilo gegužės mėnesį, vykdant organizuotą veiklą lauke. Taip pat vaikams apžiūrinėjant, liečiant vabalus gaisrininkus, tėvai klausė, kokie čia vabalai, ar jie nėra pavojingi? Tad supratome, kad informacinės vabalų stotelės bus naudingos ne tik vaikams, pedagogams, bet ir tėvams.

 

Vilniaus l/d „Lakštingala“
Vilniaus l/d „Lakštingala“
Vilniaus l/d „Lakštingala“
Vilniaus l/d „Lakštingala“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Įsirengę kūrybines erdves, rūšiavo, lygino, skaičiavo pačių surinktas rudens gamtos dovanas. Popieriaus lape žymėjo ko ir kiek surinko. Kūrė kompozicijas, kuriomis puošė lauko aplinką. Stebėjo sraiges, piešė smėlyje sraigės kiautą, tobulindami gebėjimus rašytinės kalbos srityje. Vaikai tarsi tapo muzikos aplinkos kūrėjais, atrasdami vietas savo sukurtiems muzikos instrumentams: vėjo varpeliams, būgnams, lietaus lazdoms. Džiaugėsi saviraiška, muzikine raiška. Veiklos skatino patirtinį vaiko ugdymąsi, kūrybiškumą. Ugdytiniai patyrė gerų emocijų, išgyveno gilesnį pažinimo, aplinkos suvokimo jausmą, rašo Vilkaviškio l/d „Buratinas“ pedagogės Edita Setkauskienė ir Lina Benekoraitienė.

Vilkaviškio l/d „Buratinas“
Vilkaviškio l/d „Buratinas“
Vilkaviškio l/d „Buratinas“
Vilkaviškio l/d „Buratinas“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Klaipėdos l/d „Versmė“ priešmokyklinio ugdymo pedagogė Irena Juknienė: “Kregždutės” ir “Pelėdžiukai” esame kaimynai. Mūsų lauko aikštelės šalia, todėl labai linksma kartu žaisti, kurti lauko projektus, eksperimentuoti. Jūsų organizuojamoje akcijoje sudalyvavome linksmai ir paprastai. Daugeliu lauko žaidimų idėjų jau pasidalinome savame respublikiniame projekte “Vaikystės aitvarai”. Šiandien pristatome savo “Linksmuosius
lietaus lašus”(sugauk juos jei gali), “Šokantys lankai, o per juos vaikai”, “Vėjo siena taikinys”, “Eksperimentai-bandymai lauke”. 

Klaipėdos l/d „Versmė“
Klaipėdos l/d „Versmė“
Klaipėdos l/d „Versmė“
Klaipėdos l/d „Versmė“
Klaipėdos l/d „Versmė“

 

 

Vaikams kiekvienoje lauko erdvėje žaisti patiko. Kiekvienoje iš jų vaikai realizavo save. Žaidimai lauke buvo ir bus vaikų mėgiamiausia veikla. Žaidimų erdvės lauke (nesvarbu kokios jos būtų: stacionarios ar laikinos) suteikia vaikams labai daug naujų patirčių. Kartodami tuos pačius žauko žaidimus, stebėdami kaip gimsta nauja erdvė, vaikai išmoko savarankiškai kurti, statyti, saugoti. Džiaugiamės,kad esame bendraminčiai. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Radviliškio lopšelio-darželio „Žvaigždutė“ lauko teritorijoje įkurta ilgalaikė daugiafunkcinė
edukacinė erdvė „Gyvoji beržynėlio palaukė“. Pedagogai, ugdytiniai, jų tėveliai bei visi darželio darbuotojai aktyviai dalyvavo kuriant edukacines erdves – improvizuotus gyvūnėlių būstus beržynėlyje. 

Radviliškio l/d „Žvaigždutė“

Kūrybingai naudodami pačių surinktą gamtinę medžiagą, pasitelkę savo išmonę ir
žinias, visi kolektyviai įkūrė labai įdomias gyvūnų buveines. Jose buvo apgyvendinti
darbuotojų, vaikų ir tėvelių rankomis pagaminti vorai, pelytės, boružėlės, kiškučiai, ežiukai,
voveraitės ir paukšteliai. Išmaniojo ugdymo dėka ikimokyklinukai įgijo žinių apie gyvūnėlių ir
vabzdžių gyvenimo vietas, mokėsi fantazuoti, išradingai kurti iš gamtinės medžiagos.
Tokia edukacinių erdvių plėtra aktyvina vaikų pažintinius gebėjimus, plečia jau turimą
patirtį, akiratį, formuoja vertybes, parodo asmenybinę ūgtį, padidina pedagogų profesionalumą ir meistriškumą, atvirumą kitokiam ugdymo požiūriui, naujoms patirtims, o darnus judrumas užtikrina ugdymo kokybę. 

Radviliškio l/d „Žvaigždutė“
Radviliškio l/d „Žvaigždutė“
Radviliškio l/d „Žvaigždutė“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Kauno lopšelis-darželis „Klumpelė“: Mūsų užmanymas – remiantis S. Kneipo metodika įrengti mini masažinį takelį įstaigos teritorijoje. Takelio pagrindą padėjo įrengti įstaigoje dirbantys ūkio dalies darbuotojai. Vaikai, padedami savo tėvelių dvi takelio dalis užpildė kankorežiais ir šakomis bei skaldele. Likusias dalis užpildėme panaudodami įstaigos lėšas. Takelį sudaro 6 dalys: pušies žievė, konkorėžiai ir šakelės, rąsteliai, pievelė, akmenys, skalda. Dalyvavimas akcijoje sutelkė darželio bendruomenę vienam tikslui, taip buvo skatinamas bendradarbiavimas.

Kauno l/d „Klumpelė“


Šiaulių lopšelio-darželio „Varpelis” grupių vaikai, lydimi savo auklėtojų ir visos darželio bendruomenės, išėjo į lauko teritoriją pasimėgauti žaidimais ir gaiviu rudens oru. Akcijoje dalyvavo 8 darželio grupės: „Saulutė”, „Linelis”, „Kiškutis”, „Riešutėlis”, „Kaštonėlis”, „Drugelis”, „Rugelis” ir „Kodėlčiukas”. Vieni dalyviai pasilipę ant kalnelio laidė oro lėktuvėlius, kiti spalvotomis kreidelėmis išbandė meninius gebėjimus piešdami ant asfalto. Futbolo aikštelėje susirungė ir kamuolio kietumą išbandė vyriausieji priešmokyklinio amžiaus vaikai, o mažesni lenktyniavo kamuolio valdymo varžybose. Dvi aikštelės virto meno galerijomis, kai jose atsirado vaikų ant smėlio pieštas bendras piešinys ir iš gamtinių žaliavų sukonstruota mandala, rašo auklėtoja Vaiva Rimkevičienė.

Šiaulių l/d „Varpelis“
Šiaulių l/d „Varpelis“
Šiaulių l/d „Varpelis“
Šiaulių l/d „Varpelis“


VŠĮ  „Vilniaus kolegijos edukacijos centras“ Vaikų darželis „Vikutis“

 

 

 

 

 

 

 

 

Pasitelkiant darželio „Vikutis“ lauko aplinkoje esančias edukacines erdves, įstaigos ugdytiniai, kartu su Vilniaus kolegijos Pedagogikos fakulteto studentais – būsimais pedagogais – domėjosi gamta, jos reiškiniais, pažino ir saugojo gamtą, ją stebėjo ir tyrinėjo. Vaikai su dideliu susidomėjimu stebėjo supantį pasaulį, dauguma jų labai nedaug žinojo apie šalia augančias žoleles, medžius, gyvūnus, vabzdžius (muses, skruzdėlytes ir kt.), tačiau būsimos pedagogės padėjo vaikučiams pažinti ir suprasti supantį pasaulį. Šios akcijos metu buvo skatinamas bendruomeniškumas, sukurta vieta, kurioje vaikai patyrė begalę naujų atradimų, galėjo tyrinėti gamtą, ugdėsi kūrybiškumą, rašo VŠĮ „Vilniaus kolegijos edukacijos centro “ lektorė Renata Kondratavičienė.


Klaipėdos l/d „Volungėlė“ džiaugėsi, jog jų kieme tądien nelijo. ir buvo linksma! Keista dabar ta mūsų darželio teritorija, rašo priešmokyklinio ugdymo pedagogė Vida Nausėdienė: medžius išpjovė, tvoras keičia, tai erdvės veikimui su vaikais labai daug. Žaidėme tarp kelmų, virėm „košę malošę“, statėme „Šulinius“ ir labirintus iš trinkelių. Vaikams labiausiai patiko ryto ir popietės ratas lauke. Čia toks didžiulis kelmas su „baisinėm“ šaknim (jei kalbėsi „ne iš teisybės“ bus nesąmonės- taip nusprendė vaikai). Tai ir kuriame oracijas apie save, savo draugus, savo išgyvenimus ir labai svarbią vaikišką patirtį. Stebuklingu tapo tas mūsų „susirinkimų“ kelmas.

Klaipėdos l/d/ „Volungėlė“

Niekas nepakeis daugelio, dar mūsų vaikystės nostalgija tapusiu žaidimu- „Šulinys“. Tiek ne daug reikia- tik didelės krūvos medinių trinkelių.

 

 

 

Vaikams savo šaunias idėjas įgyvendinti padėjo pedagogės:

priešmokyklinio ugdymo pedagogės (Irena Juknienė ir Vida Nausėdienė), auklėtoja Laima Grižienė, auklėtojų padėjėjos:

Aldona Bakstienė, Vilija Gerulskytė mama- Renata Čipkuvienė.

 

 

 

 

 

 


Vilniaus Salininkų lopšelio-darželio pedagogai,  saulėtą dieną, pasiruošė akcijos „Kurkime aplinka vaikams 2017“organizavimui. Vyresniosios grupės vaikai sodino tulpes darželio gėlynuose, 4 -5 metų amžiaus vaikai atidarė meno studiją lauke, tapė peizažus, spalvino akmenėlius, šakeles. Kiti vaikai dėliojo koliažą iš gamtinių medžiagų. 3- 4 m. amžiaus vaikai įgyvendino sportines pramogas lauke, o ankstyvojo amžiaus vaikų grupė prisijungė prie tulpių sodinimo, bei darė kūrybinį darbelį iš smėlio, rašo direkt.pavaduotoja ugdymui Anželika Povilaitytė.

Vilniaus Salininkų lopšelis-darželis


Vilniaus lopšelis – darželis  „Ąžuolas“:  Projektas buvo įgyvendinamas 2 etapais. I etapo metu vaikai buvo pažindinami su ekologinės metodinės grupės parengtu „Basakojų taku“, kadangi oro temeratūra buvo per vėsi, vietoj ėjimo takeliu, vaikai takelį lietė rankomis, klausė skirtingų faktūrų skleidžiamus garsus.

II etapo metu vaikai buvo pažindinami su „Vabalų viešbučiu“ , kas galėtų apsigyventi, ieškojo jau apsigyvenusių padarėlių (ir rado sraigę bei boružę), taip pat susitarėm dėl taisyklių besinaudojant abiem erdvėm. Vaikai buvo pažindinami po vieną grupę. Smagu, kad po edukacijų vaikai rastas: šakeles, kankorėžius ir kitas žaliavas nešė norėdami papildyti edukacines erdves. Keli vaikai atnešė savo pačių rastus vabaliukus, rašo auklėtoja  Ieva Malinauskienė.

Vilniaus l/d „Ąžuolas“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Vilniaus lopšelis-darželis ,,Rytas“ yra gražiame Lazdynų mikrorajone. Mūsų aplinkoje gausu augmenijos. Audrai išvertus seną gluosnį liko kelmas, vaikai su pedagogais pastebėjo, kad aplink ropinėja daug vabalų. Kilo mintis įrengti vabalų miestą. Į procesą aktyviai įsitraukė visa darželio bendruomenė, pakvietėme prijungti Vilniaus saugaus miesto centrą. Vilniaus saugaus miesto centras parūpino priemonių vabalų miestui: indų, lentų ir kt. priemonių reikalingų miestui. Vaikai rinko gamtinę medžiagą esančią darželio teritorijoje ir ją dėjo į indus. Veikla vaikams buvo įdomi ir naudinga. Kasdien lanko vabalų miestą ir stebi kas jame apsigyvens. Taip vaikai pažįsta vabalų pasaulį. Jau apsigyveno voras ….
Pedagogės Irena Meškauskienė ir  Jūratė Surudienė džiaugiasi, kad vabalų miestu domisi visi darželio vaikai ir tėveliai.

Vilniaus lopšelis-darželis „Rytas“